Alergologia

W Wielkopolskim Centrum Alergologii „ArtCLINIC” wykonujemy szeroki wachlarz testów na alergie, skórnych testów punktowych i testów płatkowych. We współpracy z laboratoriami medycznymi Diagnostyka oraz Synevo posiadamy możliwość oznaczenia poziomu swoistych przeciwciał IgE w surowicy krwi oraz przeprowadzenia komponentowych molekularnych badań alergii. Po więcej informacji zachęcamy do kontaktu pod numerem telefonu: 609 176 225.

Aktualnie nie wykonujemy donosowych prób prowokacyjnych oraz badań spirometrycznych.

Podczas pierwszej konsultacji lekarz każdorazowo zbiera szeroko zakrojony wywiad alergologiczny i na jego podstawie ocenia wskazania (i przeciwwskazania) do wykonania testów alergicznych i badań dodatkowych.

Skórne testy punktowe (alergia na pyłki roślin, zwierzęta, pokarmy, roztocza, pleśnie)
Testy płatkowe (alergia na związki chemiczne)
Badanie poziomu antygenowo swoistych immunoglobulin E w surowicy
Molekularne testy alergiczne – diagnostyka komponentowa alergii

Lecząc choroby alergiczne stosujemy podejście objawowe i przyczynowe. Za pomocą doustnych, miejscowych i wziewnych leków (przeciwhistaminowych, immunosupresyjnych, immunomodulujących) zmniejszamy nasilenie dolegliwości. U niektórych pacjentów lepsze długotrwałe korzyści może przynieść leczenie przyczynowe w postaci zabiegów immunoterapii alergenowej (odczulania) podskórnej lub podjęzykowej.

Aktualnie nie prowadzimy zabiegów odczulania podskórnego.

Atopowe zapalenie skóry (wyprysk atopowy)
Alergiczne kontaktowe zapalenie skóry
Pokrzywka
Alergiczny nieżyt nosa